بازاریابی دیجیتال برای همیشه نحوه عملکرد کسب و کارها و تعامل با مشتریان خود را تغییر داده است. روشهای دیجیتال مارکتینگ نیز تأثیر مستقیمی بر درآمد کسبوکار و ظرفیت شرکت برای گسترش داشته است.و اگر تعجب میکنید که بازاریابی دیجیتال چه تأثیری بر کسبوکارها و رشد آن دارد، خواندن این مقاله شروع خوبی برای شماست! در این مقاله به معرفی تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر تجارت و رشد آن می پردازیم:
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
فرآیند بازاریابی و ترویج محصولات یا خدمات به مشتریان بالقوه از طریق کانال های دیجیتال مختلف و اینترنت به عنوان بازاریابی دیجیتال شناخته می شود. تنها تفاوت بین بازاریابی دیجیتال و سنتی، رسانه ای است که برای ارائه پیام بازاریابی استفاده می شود.
روش های مختلفی برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد که از طریق آنها می توانید مخاطبان خود را هدف قرار دهید مانند SEO (بهینه سازی موتور جستجو)، SEM (بازاریابی موتورهای جستجو)، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی محتوا و بسیاری موارد دیگر. یادگیری مهارت های بازاریابی دیجیتال که در بالا ذکر شد در زمان امروز بسیار مهم شده است و در آینده به یک گام ضروری تبدیل خواهد شد.اکنون بدون هیچ مقدمه ای، بیایید تا تأثیر بازاریابی دیجیتال بر تجارت و رشد آن را ببینیم.
۵ عامل اصلی که تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر کسب و کارها را نشان می دهد!
۱-یک حضور آنلاین ایجاد کنید!
زمانی که کسب و کارها محصولات خود را با روش های سنتی به فروش می رساندند گذشته است. دیجیتالی شدن روشی که کسبوکارها در ۱۰ سال گذشته کار میکردند را کاملاً تغییر داده است.در دنیای امروز، همه به صورت آنلاین در دسترس هستند، همه مخاطبان شما آنلاین هستند و اگر آنلاین نباشید، کسی شما را پیدا نخواهد کرد. برای مشاهده تاثیر بازاریابی دیجیتال بر رشد کسب و کار، باید یک حضور آنلاین ایجاد کنید.
مشتری مدرن روزنامه یا جزوه نمی خواند، در عوض، بیشتر در رسانه های اجتماعی، گوگل و سایر پلتفرم های دیجیتال فعال است. اگر حضور نداشته باشید، چیز بسیار مهمی را از دست می دهید.هر روز، یک فرد به طور متوسط بیش از دو ساعت را در شبکه های اجتماعی سپری می کند. هنگامی که یک مصرف کننده به خرید یک محصول یا خدمات فکر می کند، شما باید آنجا باشید که او به دنبال آن است.
هنگامی که قصد افزایش تاثیر بازاریابی دیجیتال بر رشد کسب و کار را دارید، اولین کاری که یک شرکت باید انجام دهد این است که پروفایل های رسانه های اجتماعی ایجاد کند و در چنین پلتفرم هایی فعال باشد تا با مخاطبان خود در ارتباط بماند.یکی از اولین جاهایی که یک شخص به دنبال یک شرکت می گردد، در شبکه های اجتماعی است. و شایان ذکر است که لازم نیست در هر پلتفرم رسانه اجتماعی حضور داشته باشید. فقط به کانال هایی بپیوندید که مشتریان شما در آنجا خواهند بود. تمام شبکه های دسترسی را بررسی کنید و آنها را با مخاطبان هدف خود مقایسه کنید.
و یکی از مهمترین کارهایی که یک شرکت باید انجام دهد این است که فهرست کسب و کار گوگل خود را درخواست کند. از آنجایی که گوگل محبوب ترین موتور جستجو است، باید از تمام ویژگی های آن استفاده کنید.
مکان خاص شما در جستجوی محلی Google و در برنامه نقشههای آنها پس از ادعای فهرست Google خود ظاهر میشود. این به آوردن مشتریان به درب منزل شما کمک می کند. آدرس، آدرس وبسایت و شماره تلفن شما باید در این لیستها گنجانده شود.بدون حضور در رسانه های اجتماعی، یک مشتری بالقوه ممکن است فکر کند شرکت شما چیزی را پنهان می کند. کسب و کار شما نیز غیرقابل اعتماد تلقی خواهد شد.بنابراین، امروزه برای کسب و کار شما مهم است که حضور آنلاین داشته باشید و با مشتریان خود در ارتباط باشید.
۲-به درک اینکه کدام کانال باعث فروش شرکت شما می شود کمک می کند!
یکی از بهترین چیزها در مورد تأثیر بازاریابی دیجیتال بر تجارت این است که می توانید نتایج را تقریباً در زمان واقعی مشاهده کنید.اگر یک کمپین تبلیغاتی اجرا می کنید و متوجه افزایش فروش شدید، می توانید آن را به کمپین نسبت دهید. همچنین میتوانید از ابزارهایی استفاده کنید تا ببینید کدام کانالها و تبلیغات بیشترین بازدیدکننده را برای شما به ارمغان میآورند. همه این عوامل می تواند به شما کمک کند که تصمیم بگیرید تبلیغ بعدی خود را کجا قرار دهید و چقدر هزینه کنید.
و قبل از شروع هر گونه تلاش بازاریابی، اولین کاری که باید انجام دهید این است که معیارهایی را که می خواهید بررسی و پیگیری کنید، شناسایی کنید.هنگامی که هدف خود را مشخص کردید، تولید تبلیغی که به هدف شما می رسد بسیار آسان تر خواهد بود. اگر میخواهید فروش را افزایش دهید، باید ردیابی کنید که تبلیغ شما چقدر بینندگان را به مشتری تبدیل میکند.
هنگامی که هدف خود را مشخص کردید، تولید تبلیغی که به هدف شما می رسد بسیار آسان تر خواهد بود. اگر میخواهید فروش را افزایش دهید، باید ردیابی کنید که تبلیغ شما چقدر بینندگان را به مشتری تبدیل میکند.و اگر میخواهید با جذب فالوورها بیشتر به کانالهای رسانههای اجتماعی خود، آگاهی از برند را افزایش دهید، پس از راهاندازی کمپین، به اعداد خود توجه کنید.
شما می توانید از پلتفرم های بازاریابی مختلف برای ردیابی تمام معیارهای خود و تجزیه و تحلیل ROI خود استفاده کنید. سیستم هایی وجود دارند که به طور خاص برای ردیابی پلتفرم های خاص طراحی شده اند یا می توانید از یک CRM کاملاً یکپارچه برای مدیریت تمام خواسته های بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید. بعضی از آنها … هستند –
Hubspot-1 :
یک CRM کاملا یکپارچه است که تمام داده های شما را متمرکز می کند و می تواند انواع کمپین های بازاریابی دیجیتال را مدیریت کند. ابزار آنها به شما امکان می دهد تلاش های سئو، کمپین های چکه ای ایمیل، ترافیک وب سایت و موارد دیگر را پیگیری کنید.
۲-گوگل آنالیتیکس :
می تواند به شما در تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت و اینکه از کجا آمده است کمک کند. این به شما می گوید چه کسی از وب سایت شما بازدید کرده است، چه مدت زمانی را در وب سایت شما صرف کرده است و موارد دیگر. و آموزش تکنیک های تجزیه و تحلیل گوگل کمی پیچیده است، اما نیاز روز است، بنابراین شما نباید از این ابزار صرف نظر کنید.
Hootsuite-3 :
این ابزار فوق العاده ای برای پیگیری تلاش های بازاریابی رسانه های اجتماعی و گوش دادن شما است. دادهها را از تمام کانالهای رسانههای اجتماعی شما متمرکز میکند و به شما امکان میدهد بفهمید کدام گروه از مخاطبان به تبلیغات شما پاسخ میدهند. همچنین به شما در برنامه ریزی پست های رسانه های اجتماعی کمک می کند.
Mailchimp-4 :
این یک ابزار بازاریابی ایمیلی است که به شما امکان می دهد کمپین های ایمیل بسازید. آنها می توانند دقیقاً به شما بگویند که چه کسی ایمیل شما را در چه زمانی باز کرده و روی کدام پیوندها کلیک کرده است. نرم افزار آنها همچنین به شما امکان می دهد لیست پستی خود را برای کارایی بیشتر تقسیم بندی کنید.
۳-با استفاده از رسانه های اجتماعی می توانید محتوای خود را با مشتریان بالقوه به اشتراک بگذارید!
پلتفرم های رسانه های اجتماعی گزینه دیگری برای ارتباط با مشتریان جدید و فعلی هستند. از آنجایی که تمام مخاطبان هدف شما در شبکه های اجتماعی فعال هستند، می توانید محتوای خود را با توجه به علایقشان با آنها به اشتراک بگذارید. همچنین باید جزء اصلی هر استراتژی بازاریابی دیجیتالی باشد که توسعه می دهید.
در اینجا چند دلیل قانع کننده دیگر وجود دارد که چرا باید حضور و برنامه ریزی در رسانه های اجتماعی داشته باشید.به یک شرکت اجازه می دهد تا با مشتریان تعامل داشته باشد که در غیر این صورت اتفاق نمی افتاد. مشتریان احساس می کنند که بخشی از چیزی هستند و در نتیجه کسب و کار برای آنها ارزش قائل است.
بسیار عالی است که بتوانید بلافاصله از طریق رسانه های اجتماعی به بازخوردها و سوالات مشتریان پاسخ دهید.میتوانید از کانالهای خود برای نظارت بر رقابت و نظارت بر آنچه که میگویند و انجام میدهند و همچنین نحوه دریافت پیام آنها توسط مشتریان استفاده کنید.حتی اگر در نظرات آنها تگ نشده اید، می توانید از ابزارهای شنیداری اجتماعی استفاده کنید تا ببینید دیگران در مورد شرکت شما چه می گویند.بنابراین، رسانه های اجتماعی می توانند قوی ترین سلاح شما برای هدف قرار دادن مخاطبان و حفظ ارتباط با آنها شوند.
۴-مشتریانی را پیدا کنید که هرگز بدون سئو با آنها روبرو نخواهید شد!
احتمالاً با اصطلاحی به نام “SEO” برخورد کرده اید، اما آیا از معنای آن و اینکه دقیقاً چیست آگاه هستید؟
SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. هدف از بکارگیری تاکتیک های سئو بهبود موقعیت محتوای شما در نتایج موتورهای جستجو است. هرچه رتبه شما بالاتر باشد، احتمال اینکه وب سایت و سایر مطالب شما توسط مشتریان بالقوه دیده شود بیشتر می شود.از آنجایی که ۷۵ درصد از جستجوگران گوگل به صفحه دوم SERP نمی روند، رتبه بندی وب سایت شما بسیار مهم است.
یکی دیگر از مزایای بهبود سئوی شما این است که باعث اعتبار وب سایت شما نزد گوگل می شود. هرچه گوگل سایت شما را به عنوان یک مرجع در موضوع انتخابی خود بیشتر درک کند، ارزش بیشتری برای آن قائل خواهد شد.این همچنین شانس شما را برای دیده شدن توسط مرورگرهای وب بیشتر افزایش می دهد. برای کمک به این زمینه، روی ایجاد بک لینک های با کیفیت به عنوان یکی از راه های افزایش اعتبار خود کار کنید.بنابراین، یادگیری تکنیک ها و بهترین شیوه های سئو باید اولویت اصلی شما باشد. می توانید یک دوره آموزشی SEO را به صورت آنلاین در نظر بگیرید.
۵-مطابق با مشتری خود محتوا ایجاد کنید و برای آنها ارزش قائل شوید!
بازاریابی محتوا یکی از جنبه های مهم هر طرح بازاریابی دیجیتال است. کلمات موجود در یک صفحه وب تنها چیزی نیستند که محتوا را تشکیل می دهند.نوشتن وب، پست های وبلاگ، تارهای اجتماعی و هشتگ ها، ویدئوها و حتی تصاویر همگی نمونه هایی از محتوا هستند. همه چیز را شامل می شود. شما می توانید احساس راحتی کنید که اگر استراتژی ای ایجاد کنید که شامل این نوع مطالب برای مخاطبان شما باشد، آنچه را که می خواهند به آنها می دهید.
برای مثال، ویدیوهایی که نحوه تکمیل یک پروژه یا استفاده از ابزار کاردستی را نشان میدهند، اگر صاحب کسبوکار صنایع دستی هستید، برای مشتریان شما بسیار مفید خواهند بودبرخی از محبوب ترین مطالب ویدئویی در سراسر همه گیری coied، نحوه ساخت ماسک صورت پارچه ای بوده است. شرکتهای صنایع دستی و شرکتهای پارچهای که برای نمایش دستورالعملهای گام به گام فیلم تولید میکردند یا حتی تصویر میگرفتند، موادی را ایجاد کردند که برای مشتریانشان ارزشمند بود.
در اینجا روش هایی وجود دارد که ارائه محتوای با ارزش برای بینندگان می تواند برای شرکت شما نتیجه دهد.پس از خواندن یا دیدن اطلاعات آموزنده در وب سایت شما، مشتریان ۱۲۰ درصد بیشتر تمایل به خرید از شما دارند.در مقایسه با ایجاد سرنخ پولی، یک رویکرد بازاریابی محتوای هوشمند میتواند ۳ برابر سرنخ بیشتر ایجاد کند. همچنین ۶۲ درصد ارزان تر است.شرکتها دریافتند که پس از ایجاد یک استراتژی محتوای جامد، کیفیت سرنخهای تولید شده بالاتر از قبل از آن است که یک استراتژی بازاریابی محتوا داشته باشند.
نتیجه
تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر تجارت و رشد آن تنها با دیجیتال شدن برندهای بیشتر و بیشتر ادامه خواهد یافت.و اگر یک کسبوکار یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی را اجرا کند که تکنیکهای مهمی مانند بازاریابی رسانههای اجتماعی، بازاریابی محتوا و غیره را پوشش دهد، تأثیر مثبتی بر نتیجه برند خواهد داشت.امیدواریم تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر کسب و کار را درک کرده باشید و به طور موثر تمام استراتژی های بازاریابی دیجیتال را برای بهبود کسب و کار خود اعمال کنید. نظرات خود را در مورد این وبلاگ به ما بگویید و نظرات ارزشمند خود را در بخش نظرات زیر درج کنید
مطالب مرتبط: